Maatschappelijk gedragen bedrijfsonwikkeling (verdieping)

Voor de geitensector is het van belang dat er perspectief is en blijft voor de ontwikkeling van melkgeitenbedrijven. Dit project bestond daarom uit twee fasen, namelijk:
1) de maatschappelijke wensen en doelstellingen, met name van provincies, voor verdere verduurzaming van melkgeitenbedrijven ophalen en uiteenzetten;
2) de vraag beantwoorden hoe deze verduurzamingswensen en -doelstellingen in de praktijk gerealiseerd kunnen worden met daarbij het behoud van perspectief voor geitenhouders. Hiervoor zijn de doelstellingen samen met geitenhouders vertaald naar kritische prestatie-indicatoren (KPI’s) en een voorstel hoe hierop gestuurd kan worden.

In het plenaire deel neemt Nico je mee in hetgeen uit de eerste fase van het onderzoek kwam, namelijk: welke maatschappelijke wensen en doelstellingen hebben provincies en andere stakeholders benoemd?

In de workshop worden de resultaten uit zowel fase 1 als fase 2 diepgaand bediscussieerd aan de hand van stellingen.